7 gyakori ok a sportsérülések mögött

Az ízületek sportsérüléseinek kezelése

Páll Zoltán Létrehozva: Páll Zoltána FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint azonban vannak kiküszöbölhető rizikófaktorok.

az ízületek sportsérüléseinek kezelése térdbetegség jelei

A sportsérülések 7 leggyakoribb oka 1. Nem megfelelő felszerelés Természetesen minden egyes sportfelszerelésnek van jelentősége, az egyik legkritikusabb darab azonban a cipő.

Találkozzunk személyesen!

A sportcipő ugyanis nem azonos a sportos utcai cipővel, nem véletlenül lehetséges a sportágnak megfelelő, vagy azon belül is speciális lábbelik közül választani. Fontos a lábfej, a boka megfelelő tartása, de vigyázni kell, hiszen a túl szoros támasz nem engedi természetes módon mozogni a lábakat, ami szintén kerülendő. A kopott sportcipő viszont elveszti az eredeti tartását.

A bemelegítés és az ízületek sportsérüléseinek kezelése nyújtás hiánya A szakszerű bemelegítés felkészíti az izmokat a terhelésre, így mind fizikálisan, mind mentálisan csökkenthető a sérülés veszélye. Enélkül nem csak a rándulás, húzódásmás baleset rizikója nő meg, de a teljesítményt is nehezebb növeli.

Nem csak az időseket sújtják az ízületi betegségek - Budai Corvin Orvosi Rendelő

Az edzés végén végzett nyújtást talán még többen megspórolják, holott ez teszi flexibilisebbé az ízületeket és izmokat, ráadásul az izomláz elkerülésének is fontos eszköze. Erősítő edzések hanyagolása Az állóképességi sportolók — különösen, ha hobbiból vagy fogyási céllal mozognak — hajlamosak elfeledkezni az erősítésről.

  1. Méz tömöríti az ízületi fájdalmakat
  2. Rossz hír, hogy senki sem születik Superwoman-nak vagy Superman-nek.

Holott 40 fölött a csontok szerkezete elkezd megváltozni, amely folyamat az erősítő edzésekkel lelassítható, így a későbbi törések esélye is csökkenthető. Ráadásul megfelelő gyakorlatokkal, az ízületek menti izmok erősítésével szintén minimalizálható a sérülésveszély.

A leggyakoribb sportsérülések

Helytelenül kivitelezett mozgás Ha nem megfelelően hajtjuk végre a mozdulatokat, különösen, ha olyan repetitív mozgásról van szó, mint a futás, a biciklizés vagy a tenisz, felesleges és veszélyes terhelésnek tesszük ki a testünket.

Ráadásul minél többször rosszul csinálunk valamit, annál nagyobb a terhelés, ami olyan sportártalmakhoz vezethet, mint a teniszkönyöka golfkönyök, a fáradásos törések. Fontos lenne szakedzőtől, sportorvostól, mozgásterapeutától segítséget kérni a helyes kivitelezéshez. Rossz alvás A az ízületek sportsérüléseinek kezelése kielégítő alvás, az alvászavarok nem csak a fájdalom érzését erősítik fel, de kutatások szerint a gyulladásos betegségek egyik rizikófaktorának is számítanak.

az ízületek sportsérüléseinek kezelése

Ez pedig könnyen vezethet időről időre ízületi betegségekhez. Az alvásproblémák miatt megjelenő nappali koncentrációs nehézségek pedig gyakorlatilag a sérülések egyik gyakori kiváltó okának számítanak.

az ízületek sportsérüléseinek kezelése a könyökízület epikondilitisz gyulladása

Nem megfelelő technikával kivitelezett légzés Mivel a légzés biztosítja a szövetek oxigenizációját, megfelelő oxigénmennyiség nélkül a szövetek rendkívül sérülékenyek. Ez egy bizonyos szintig igaz is.

Térdfájdalom okai és kezelése

Azonban egy pontnál tovább nem szabad tűrni és szükséges az orvosi segítség, elsősorban pedig egy diagnózis. A diagnózis felállításánál pedig a jó orvos sosem csak a fájdalmas testrészt, hanem az egész embert vizsgálja.

Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos. Ha már megtörtént a baj, szintén számos segítő módszer áll rendelkezésünkre. A konzervatív kezelések között alkalmazhatunk gyógyszeres kezelést pl. Kenőcsök a gerincvelő gerincvelő csontritkulásának kezelésére kívül nem lehet eléggé hangsúlyozni a személyre szabott gyógytorna szerepét, amely nem csak a gyógyulásban segít, de az újabb sérülések megelőzésében is.