Miért kezd el fájni a váll?

Edzés után, váll fájdalom

Tartalom

    Ezzel együtt a kar többi izma is elvesztheti azon képességét, hogy megfelelően mozgassa a felkarcsontot.

    edzés után, váll fájdalom

    Mikor van szükséged Nekem is rehabilitációs gyakorlatokra? A rotátor köpeny izmainak állapota tehát nagyban meghatározza a vállad sérülékenységét. Éppen ezért a váll stabilitásának növeléséhez, rehabilitációs programhoz csípő-ín kezelése szakemberek olyan gyakorlatokat ajánlanak, melyek célirányosan fejlesztik az ide tartozó izmokat.

    fáj az ujjak és a nagy lábujjak ízületei

    Nem kell rögtön műtőt vizionálni! Egy ausztráliai egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy melyik a legjobb váll rehabilitációs gyakorlat. A rotátor köpeny izmai közül is kiemelten kezelték az úgynevezett supraspinatus izmot, mivel a csoport tagjai közül ez sérül meg a leggyakrabban.

    edzés után, váll fájdalom

    Feltételezésük szerint az a legjobb gyakorlat, mely a váll fájdalom képes megdolgoztatni a supraspinatust, de emellett a legkevésbé terheli a környező izmokat, főleg a deltaizmot. A kutatók az öt leggyakoribb rehabilitációs gyakorlatot hasonlították össze.

    a második térdízület ízületi gyulladása hogyan lehet enyhíteni az ujjak ízületének fájdalmát

    A gyakorlatot végző emberek izomműködését elektródák és EMG készülék segítségével vizsgálták, úgy, hogy összehasonlítható legyen a supraspinatus, valamint a deltaizmok három részének munkavégzése.

    Bármelyik edzőteremben vagy akár otthon is elvégezhető gyakorlatok Az öt gyakorlat edzés után egyforma erővel aktivizálja a váll stabilitásáért is felelős supraspinatust. Ezzel szemben a deltaizmot már nem egyforma terhelés éri: az álló karrotáció Edzés után és a fekvő karrotáció E kevésbé terheli a deltaizmokat, mint az oldalemelések A,B és edzés után fekvő karemelés C.

    izomfájdalom ízületek hidegrázás

    Ez az első tanulmány, mely összehasonlította a rotátor köpeny edzésére szolgáló gyakorlatokat. A kutatók az ígérik, hogy a többi lehetséges gyakorlatot is bevonják egy későbbi kísérletbe. Ezek közül a D és E jelzésűek a legmegfelelőbbek a váll rehabilitációjához, a tanulmány szerint.

    edzés után, váll fájdalom

    Edzés után vállsérülés után szeretnél visszatérni a sportba, vagy gyakran tapasztalsz válladban fájdalmat, akkor számodra célravezetőek lehetnek az olyan gyakorlatok rendszeres végzése, melyek erősítik az úgynevezett rotátor köpeny izmait. Egy ausztrál kutatócsoport öt gyakori erősítő gyakorlat közül kiválasztotta, hogy melyik a legmegfelelőbb, arra alapozva, hogy minél inkább dolgozza meg az adott gyakorlat a rotátor köpeny supraspinatus nevű izmát, de minél kevésbé a deltaizmokat.

    Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére.

    Így arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobb gyakorlatok az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E. Kevésbé megfelelő a az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés Cmivel ezek jobban terhelik a deltaizmokat, így fájdalomérzet léphet fel. Kerüld el azt az állapotot, amikor már kezelni kell a válladban jelentkező fájdalmat!