A térdfájás lehetséges leggyakoribb okai

Térdízület fáj, ha séta

Címlap » Térdfájdalom - hogyan kezeljük?

a kéz ízületi gyulladása hogyan kell kezelni

Térdfájdalom - hogyan kezeljük? Aki túrázik - és ezt esetleg intenzíven teszi - annak egy idő után bizony térdproblémái lehetnek.

  • Mit lehet tenni ízületi fájdalmakkal?
  • Gyógyszerek a bokaízület ízületi gyulladásaira
  • Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom.
  • Ha fáj a térd

Így van ez egyébként más sportágaknál is. Rövid ismertetőnkben igyekszünk pár tévhitet eloszlatni illetve tanácsot adni kifejezetten a természetjárás kedvelőire szabva, hogy mit is kezdjünk ezzel a problémával. Általános tanácsok Csökkentsük a testsúlyunk!

A test súlya az egyik legfőbb oka a térdproblémák kialakulásának. Testsúlyunk minden kilója körülbelül hatszorosan nehezedik a térd területére. Ha csak 3 kiló súlyfeleslege van, már az 18 kiló extra súlyt jelent, melyet a térdünknek cipelnie kell! Erősítsünk testedzéssel!

1. Neuroma

A térdet az izmok és az ínszalagok tartják össze. Nagyon fontos, hogy az izmok jól megerősödjenek, mert ők biztosítják térdízület fáj ízület stabilitását.

Ha az izom gyenge, probléma lehet a térddel. Ez azt jelenti, hogy még a térdfájdalommal küszködőknek is szükségük van bizonyos mennyiségű testedzésre, még ha nehezükre esik is. Ha az izmok erősödnek, az ízület is erősebb, és jobban bírja azt a jelentős megterhelést, melyet akár az egyszerű séta vagy a lépcsőn való járás okoz a térdnek. Ne vegyünk térdvédő pántot!

Térdvédő pánt számos sportboltban kapható, de a megkérdezett szakértők szerint jobb őket a polcon hagyni. Egyes térdpántok tényleg védenek ha séta, de ezek jellegzetesen nagyon bonyolultak, egyedileg tervezettek, és nagyon drágák.

Gyógyír a térdfájásra

A sportboltban vásárolt térdvédő pánt kizárólag arra jó, hogy emlékeztessen minket arra, hogy rossz a térdünk, ráadásul benyomja a térdkalácsot az ízületbe amivel több bajt csinál, mint hasznot. Megelőzés túrázás, hegymászás előtt: Váltsunk helyszínt, túrázzunk más terepen! A legjobban ha séta köves sziklás terep igénybe a térdet.

Amennyiben erdős, földes talajon túrázunk, kevésbé viseli meg a térdízületeket.

11 fontos tipp térdfájdalom esetén

Itt is igaz a mondás, miszerint nem kell magas hegycsúcsokat meghódítani egy szép élmény megszerzéséhez. Vegyünk új túracipőt, bakancsot! Ha a túracipő már nem fogja fel a rázkódást, akkor az a lábat éri. A lábfej az alsó lábszárhoz, majd az a térdhez közvetíti a rázkódást.

2. Sípcsont melletti fájdalom (medialis tibialis stressz szindróma)

Néha még feljebb is eljut, egészen a csípőig és a gerincig. Próbáljuk bekenni!

térdízület fáj, ha séta

A gaulteriaolaj hőt fejleszt, ami enyhítheti a tüneteket. Ha az oldattal bekent térdet fóliába csomagoljuk, még ízületi gyulladás a könyökízület kezelésében fokozhatjuk a hőhatást. Legyünk azonban óvatosak, nehogy megégesse vagy károsítsa a bőrt!

ízületi betegségek térd a boka ízületének 2. fokú artrózisának diagnosztizálása

Bemelegítés térdízület fáj levezetés. Nagyon fontos a helyes bemelegítés és a megfelelő levezetés. Mielőtt útnak indulunk, végezzünk pár percig könnyű nyújtást. Legyünk óvatosan a melegítéssel!

Ha a térd nem dagadt, kevesebb fájdalommal jár a testmozgás, ha előtte térdízület fáj használunk. De ha duzzanatot  észlelünk, vagy nem vagyunk biztosak benne, térdízület fáj kialakulhat-e, ne alkalmazzunk melegítést. Túrázás után se alkalmazzunk hőkezelést. Az érintett területet a testmozgás eléggé irritálta, és a hő csak fokozza az irritációt.

Térdfájdalom - hogyan kezeljük?

És ha már baj van Jeges kezelés. Ne becsüljük le a jég hatékonyságát. Alkalmazhatunk a megérkezést követően illetve este is jegelést, vagy a következő reggel, amikor felkelünk. A jég remek gyulladásgátló.

A térdfájás lehetséges leggyakoribb okai

A jegelés egyszerű: amint hazaérünk, dúcoljuk fel a lábunkat, tekerjük be gézzel és tegyük rá a jeges tömlőt percre. Ez legyen mindig az első fájdalomcsillapító eljárás. Milyen fájdalomcsillapítót szedjünk? A szakértők az ibuprofent ajánlják, ami csökkenti a gyulladást, és úgy hoz enyhülést a fájdalomra, hogy közben nem okoz gyomorpanaszokat, mint például az aszpirin.

Térdfájdalom? 🤷‍♀️ FELEJTSD EL EGY ÉLETRE! [6 hetes Program]

A paracetamol is kitűnő fájdalomcsillapító, és szintén nemigen okoz gyomorpanaszt, ugyanakkor kevésbé enyhíti térdízület fáj gyulladást.

Nemrégiben végzett vizsgálatok kimutatták, hogy térdszalagsérülés esetén az ibuprofen jelentősen javítja az ízületek mozgékonyságát. Az aszpirinnel és a paracetamollal összehasonlítva az ibuprofen hatása jobbnak bizonyult.

A gyenge térd pontja. Van egy pont a comb belső felén, ami összefüggést mutat az úgynevezett gyenge térd szindrómával. Ez a pont felelős a térd belső felén jelentkező fájdalomért is. Hogy megszabaduljunk a fájdalomtól, induljunk el az ujjunkkal a térdkalácstól felfelé a combunk elülső felszínén, körülbelül tíz centiméter után forduljunk befelé és tegyünk ha séta újabb tíz centimétert. A hüvelykujjunkkal nyomjuk meg térdízület fáj ezt a pontot, és tartsuk így addig, amíg nem érezzük az izom összehúzódásának oldódását.

térdízület fáj, ha séta ízületi betegség esetén mehet a szaunába

Ez akár másodpercig is eltarthat, ezután ha séta fel a szorítást. Forrás: Szakorvosi tanácsadó: Házi gyógymódok, Útravaló.